Thursday, July 1, 2010

Bilik Aku Angker..????

     Apa... Bilik aku berhantu... Errghhhh..... Perkara yang aku takut kan & memang x berharap jumpa @ terserempak dgn mereka secara langsung... Hehehe.... Aku pon baru jerk tau crt nie...  Kes nya pada hari Ahad, bersamaan 27hb June 2010.. Sebenarnya malam 2, aku p hantar Arejik ( my housemate) balik ke Ampang, bilik sewa sementaranya dkt sana untuk praktikal musim nie.. Malam 2 lepas hantar Arejik ke sana, aku terus bergegas balik sb Lens Mata aku dah nak kena tukar & aku x bwk spare part... Huhuhu... Smpi jerk rumah, aku msk mcm biasa. Lepasi  sistem security rumah aku 1 per 1. Dah masuk rumah, nampak Abu ( bukan nama sebenarnya & dia adalah housemate sementara untk praktikal di Shah Alam) terpinga-pinga depan bilik aku sambil pengang sekeping duit kertas RM5.. Aku tgr dia, " Kenapa Abu..???". Dia toleh sambil terpaku kaku tanpa suara... Sekali lagi aku bersuara & tny kenapa sambil bergerak ke arah pintu bilik aku..
     Akhirnya Abu bersuara dgn keadaan muka yg masih ketara pucatnya.. " Bukan apa Din, tadi aku ada dengar bunyi barang jatuh dari bilik ko. Kuat 2 bunyinya. Lepas 2 aku trs buka pintu bilik ko. Tiba-tiba, duit RM5 nie terbang tepat kearah muka aku. Aku cuba cari dkt bilik ko, dgn bilik yg lain. Mana tau ada barang yg jatuh.. Tapi Semua tak ada.. Tiba-tiba ko muncul belakang aku. Sb itu tadi ko tny yg 1st aku x jawab. Mana tau benda lain". Itu antara ayat-ayat yang keluar dari mulut Abu sebelum aku sambung bercerita dgn dia dalam keadaan bergurau walaupon hati aku mula x sedap... Dah lah tdo sorang, roommate  plk praktikal smpi bulan 11 nie... Mati lah aku, sb start 11hb Julai nie aku mula dok rumah sorang.. Housemate sementara aku dah p sambung study.. Waaaa.... Takutnya aku dok rumah sorang-sorang.. Ya Allah, jauhkan lah hamba mu ini dari gangguan mahluk mu yg 1 lagi 2... Sesungguhnya hati ini kecil sngt kecil wlpon aku lbh takut pada mu Ya Allah... Hope xda lah & benda 2 secara kebetulan & harap bunyi 2 sebenarnya dari rumah lain... Waaaaaaaaa....... Aku masih takut.....

2 comments:

  1. yakkk..bikin takot bha rumah ko tuh.. hahahah.. jagala ko sana... hihihih...

    ReplyDelete
  2. cehh,,dean ni agak penakut sbnrnye ea...
    hahaha....^^

    ReplyDelete