Thursday, July 15, 2010

Runsing Sebab Pelik...???

Aku xtau nak mulakan cerita mcm mn.... Tapi apa yg aku tulis nie mengalir dari hati terus ke jari-jemari.... Jadi aku terus jer tekan papan kekunci (keyboard) nie.... Bukan apa, aku pelik campur runsing... Aku xdpt rs, macam mn yg dikatakan cinta. Seperti wkt kali pertama mengikat janji tali perkasihan.

" diriku ini adalah hadiah untuk mu "
11-Januari-2008

" aku adalah penjaga mu, aku rela lepaskan klu ada org yg mampu berikan kebahagian & mampu menjaga mu sebaik atau lebih baik dari aku. Klu itu keputusan mu "
12-Feb-2008

Semuanya rasa nak berkongsi & setiap hari mmg terasa indah... Mungkin dimamah masa & terlampau bnyk rasa indah sebelum nie... Aku jadi kuat menilai dia.. Mungkin juga sifat nakal ku yang menjadi-jadi sebelum ini, jadikan dia rs berubah hati. Aku x salah kan dia, sb bg aku mmg aku tau sifat ku. Dan aku tau aku buat salah... tapi, dia pon manusia.. Dia pon ada buat kesalahan yg nyata... Atas dasar diriku yg berpegang pada dasar, " nilai diri sendiri sebelum kita nak menilai diri org lain". Sb 2 lah aku tak pernah rasa nak salah kan dia... Cuma yang aku nak smpikan, aku manusia,  ada hati & perasaan. Kau pon sama, ada hati & perasaan. Kita sama & sempurna.. Ada mata, otak yang dianugerahkan untk berfikir & segalanya yg dikatakan sifat sempurna seorang manusia.. Mulanya, aku tak rasa nak sampaikan dalam bentuk tulisan seperti. Tapi, aku pon x mampu nak bentuk ayat dari mulut ku, dan lafaz satu persatu sehingga habis apa yg terbuku... Sebabnya, aku xmau kehilangan mu. Kau anugerah untk ku, aku gembira wlpon satu masa dulu aku seperti mengabaikan mu @ menduakan mu... Ketahui lah... Hati ini hanya ada kamu... Masa yg panjang kita, aku nilai dari masa ke semasa... Kata-kata mu blh jadi penawar keletihan mu. Wlpon kadang-kadang kata-kata mu juga menusuk hati ku. Tapi, aku cuma mampu berfikir mungkin itu cara mu.. Biar lah hati jadi peti simpanan, semoga cepat bertukar menjadi debu... Bila dibuka peti itu,ditiup angin. Biarkanlah dia hilang lah dari hati nie dgn sendiri.

Tapi, aku cuma mengharapkan. Nilai lah hatiku. Nilailah diriku. Ukurkan aku yg dulu dgn yg sekarang. Klu aku x sesuai & masih buruk seperti dulu.. Berikan lah aku pertunjuk, semoga kita blh jadi bahagia. Seperti yg kita impikan. Sebahagia cinta Laila & Majnun atauehebat cerita cinta yg kita selalu bayangkan & idamkan... Cuma, aku pon manusia. Tgk lah dalam hati ku. Tapi yang pasti, kau cinta pertama ku & kau ada tempat dihati ku...

P/s: Ikrar & janji sebelah atas yg ke-2 adalah cakap secara x rasmi selepas ikrar yg pertama dari mu. Tapi, aku x pasti sama ada dia terima & dia dengar.. Tapi itu ikrar & janji aku.. 

8 comments:

  1. jiwang betuh tuh din.. hahahha

    ReplyDelete
  2. Hehehe.... Jiwang ka...???? Blh bikin novel x....???

    ReplyDelete
  3. ah, boleh je tuh, kalo ko buat bg baca aku dulu.. hahah.. makesure aku org pertama.. hahah

    ReplyDelete
  4. Bukan kacang sebarang kacang.
    Kacang melilit si kayu jati.
    Bukan datang sebarang datang.
    Datang membawa hajat di hati.

    Anak raja main congkak,
    Main congkak punya pelan ,
    Boleh saya tumpang bertanya,
    salam dihulur tanda persahabatan,
    ♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    WELCOME—WELCOME-- WELCOME
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    ♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
    http://firestartingautomobil.blogspot.com/
    http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/


    Salam kunjungan salam ziarah…. Thanks kerana berkongsi story pada kami. Salam sebuah persahabatan salam satu perkenalan dari blog kami... Moga kami mendapat maklum balas dan respont yang baik dari blog anda...

    amboi layan jiwang karat nampak

    ReplyDelete
  5. Kayu jati nilainya tinggi,
    Elok dibuat rumah si Putra,
    Orang datang dengan hajat yang tinggi,
    Elok sambut dengan tangan yg terbuka.

    Kalau anak, dikatakan anak,
    Jangan pula dikatakan kuli,
    Kalau kawan biarlah banyak,
    Semoga budi akan dikenang smpi mati.

    Anak demak makan puri,
    Makan puri bersama kari,
    Afzainizam mohon dgn cara berbudi,
    Persahabatan ku mula dgn 10 jari...

    Hehehehehehe.....

    ReplyDelete
  6. Jerul: Nnt aku bg ko yg blom edit punya... Hahahaha.... Sebelum dijilidkan...

    ReplyDelete
  7. din : ok.. aku tunggu.. hahahha

    ReplyDelete
  8. Hehehehe.... Aku x sbr nak klr kn nyer... Tp aku xtau bila... hahahaha....

    ReplyDelete